Şahıs Firması Kuruluşu İçin Gerekli Evraklar ve Kuruluş Süreci
Şahıs Firması Kuruluşu için Gerekli belgeler
- Resimli ikametgah belgesi (muhtardan alınacak),
- Resimli nüfus cüzdanı sureti (muhtardan alınacak),
- Nüfus cüzdanı fotokopisi,
- Nüfus cüzdanının aslı,
- İmza beyannamesi (noterden alınacak),
- İşyeri kiralık ise kira kontratı, değilse tapu fotokopisi.
- Varsa mal alış ve demirbaş alışı faturaları.
- Varsa vergi numarası
- Muhasebe için Vekaletname
Yapılacak işin türü, amaç ve konu başlıkları tespit edildikten sonra kuruluş işlemlerine başlanır;
- Muhasebe sözleşmesi hazırlanır.
- Kullanılacak defter veya defterlerin işe başlama tarihinden önce muhasebeci tarafında noterden onaylatılması gerekir.
- 2 nüsha işe başlama formu hazırlanıp yukarıda belirtilen evraklar eklendikten sonra muhasebecimiz bağlı bulunulan vergi dairesine yoklama tutulması için müracaatta bulunulur. Müracaattan evel hazırlanan muhasebe sözleşmesinin ve kira kontratının damga vergisi tahakkuk ettirilir.
- Açılış işlemleri tamamlandıktan sonra vergi Levhası hazırlanıp meslek mensubu tarafımıza verir.
- Vergi dairesi ilgili adrese gelip yoklamayı tutup bir nüshasını tarafımıza verir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder